Om het gebruiksgemak van Masculum.nl te optimaliseren gebruiken wij cookies.

Bestelling & Betaling

Heb je een vraag over je bestelling of betaling? Kijk dan of je vraag op deze pagina er bij staat. Kun je het antwoord niet vinden, neem dan contact op met onze klantenservice.


Hoe plaats ik een bestelling op Masculum.nl?

Een bestelling plaats je heel simpel. Geef de hoeveelheid aan, selecteer daarna afhankelijk van het type product de maat en/of gewenste opties en klik daarna op de knop “bestellen”. Het product wordt dan toegevoegd aan je “winkelwagen” deze vindt je rechts bovenin.


Zodra je klaar bent met shoppen klik je op de “winkelwagen”. Je ziet daar dan een beknopt overzicht van de producten die je in de winkelwagen geplaatst hebt. Klik nu op de knop “Afrekenen” Je komt dan op de “kassa” pagina.


Hier kun je er voor kiezen een account te registreren of direct de bestelling te plaatsen zonder registratie. Als je al eerder bij ons besteld hebt, en een account hebt aangemaakt kies dan de optie “Terugkerende klant”. Controleer dan wel of je gegevens nog kloppen.


Kies hierna je gewenste betaalmethode. Voeg eventueel een kortingscode en/of een opmerking toe aan de bestelling.


Hierna klik je op de knop “Plaats mijn bestelling”. Je wordt dan doorverwezen naar de gekozen betaalmethode. Rondt deze betaling af, en je krijgt een automatische order bevestiging per email. Vanaf dat moment nemen wij de bestelling in behandeling. Zodra de bestelling verwerkt is krijg je van ons een email met daarin eventueel de traceercode zodat je de bestelling kunt volgen bij PostNL.


Hoe weet ik wat de status van mijn bestelling is?

Na het plaatsen van de bestelling krijg je een bevestiging per email. Zodra de bestelling door ons in behandeling is genomen, en/of deze verzonden is krijg je van ons een status update per email. Als je er voor gekozen hebt een account aan te maken, kun je de status van je order ook bekijken in je persoonlijke omgeving onder “Mijn bestelling(en)”


Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

Na dat je de bestelling hebt geplaatst wordt er automatisch binnen tien minuten een bevestiging per email naar je toegestuurd. Heb je deze email niet ontvangen? Controleer dan of deze niet in je ongewenste email is beland. Kun je de email daar ook niet vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Je kunt de bestelling helaas niet meer wijzigen nadat je deze bevestigd en betaalt hebt.


Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling annuleren zolang deze nog niet verzendklaar / verzonden is.


Hoe kan een artikel nadat ik besteld heb, uitverkocht zijn?

Na het plaatsen van je bestelling worden de door jou gekochte artikelen gereserveerd. Helaas kan er door technische- of magazijnfouten een miscommunicatie voorkomen. Ook is het mogelijk dat de artikelen beschadigd raken tijdens het verzend klaar maken, waardoor de levering helaas niet mogelijk is.


Kan je bestelling niet, of slechts gedeeltelijk worden geleverd? Dan nemen wij contact met je op en bespreken we samen met jou de mogelijkheden die er op dat moment zijn.


Wat zijn de betaalmethoden?

Je kunt bij Masculum.nl betalen via de volgende betaalmethoden:

  • Ideal
  • KBC/CBC Betaalknop
  • Bancontact / Mistercash
  • Belfius Direct Net
  • Sofort Banking
  • Bitcoin
  • Overschrijving


Zijn er extra kosten voor de verschillende betaalmethoden?

Nee, Masculum.nl brengt geen extra kosten in rekening voor de verschillende betaalmethoden.


Kan ik bij Masculum.nl veilig betalen?

Ja, bij Masculum.nl kun je veilig online betalen. Onze website en de betaalmethoden lopen via een SSL-verbinding. Dit betekend dat de verbinding beveiligd en versleuteld is en via een HTTPS verbinding verloopt.


Je kunt dit zien aan het (groene) slotje boven en/of onderaan de webpagina en in de adresbalk. Zie je deze beveiliging niet, of word er een waarschuwing weergegeven ga dan niet over tot betaling en neem contact met ons op.


Vindt je het niet prettig om op een van deze manieren te betalen, dan bestaat er ook de mogelijkheid deze via een overschrijving te doen.


Hoe weet ik zeker of mijn betaling gelukt is?

Na dat je bestelling geplaatst is wordt er binnen tien minuten een automatische bevestigingsmail gestuurd. Hierin staat of de betaling gelukt is. Ook kun je controleren of het bedrag van je rekening is afgeschreven.